listen Up

Ook dit jaar willen we je weer inspireren met een lezingenprogramma onder de noemer listenUP. Laat je bijpraten door experts over nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt.

De sessies duren ongeveer 45 minuten en er is plaats voor ca. 100 personen. Je kunt niet reserveren dus hou de starttijd van je favoriete lezing in de gaten en zorg dat je op tijd bent!


KIRSTEN JASSIES - JUSTK

STYLING & RETAIL TRENDS OP INSTAGRAM
ZONDAG EN
MAANDAG 11:00 UUR

De meest populaire Instagram accounts in retail en interieur zijn naast bekende merkenals vtwonen, Loods5 en HEMA accounts van mensen die hun eigen huis fotograferen. Elke dag een ander hoekje, elke dag duizenden likes en reacties. Hoe en waarom werkt dat nu precies? En kun je hier ook geld mee verdienen?

Instagram specialist @KirstenJassies neemt je mee in de wereld van foto’s, video’s en Insta stories en vertelt je hoe ook jij je business via Instagram kunt vergroten.   


RONNY DE VYLDER - VM EXPERT  

MAGIE EN STOPKRACHT, EEN VISUELE TOUR
ZONDAG 13:00 UUR  - MAANDAG 14:00 UUR

15591561_10208698580762681_8853225668633963783_o.jpg

Hoe creëer je magie en stopkracht: wat mode en etalages je kunnen leren.Hoe kun je vandaag de dag de aandacht van de consument grijpen?

In onze tijd van information overload is dit geen makkelijke uitdaging voor de retailer. Leer van succesvolle modemerken: zij weten met hun magische verhalen aandacht te krijgen en de consument te betoveren. Hiervoor zoeken ze vandaag de dag veelal raakvlakken met de kunsten. Met als resultaat innovatieve samenwerkingsprojecten tussen modemerken en kunstenaars uit verschillende disciplines.

In deze inspiratiesessie neemt Ronny De Vylder je mee op een visuele tour door de high streets van de internationale modesteden.
Hij laat zien hoe modemerken effectief gebruik van de ruimte om hun magische verhalen te vertellen en etalages te creëren met stopkracht.

Ronny De Vylder heeft al meer dan 40 jaar ervaring in styling en visual merchandising. Ooit begon hij in Amsterdam als etaleur en stylist voor popmuzikanten.
Het grootste deel van zijn carrière echter, besteedde hij aan het creëren van visuele verhalen binnen de beperkte ruimte van etalages.
In Londen, als onafhankelijke creative voor het toonaangevende modehuis Browns in de jaren '80 en in dienst van de Bijenkorf als senior specialist visual en, nog steeds, als creative visualizer voor een brede klantenkring.


Souraya Hassan -
Binti Home

FOTOGRAFIE, STYLING EN BRANDING
VOOR SOCIAL MEDIA
ZONDAG 15:00 UUR - MAANDAG 13:00 UUR

Interieurstylist, blogger en interieurfotograaf Souraya van Binti Home zal een lezing geven over 'Hoe maak je jouw merk visueel (voor social media)?'. Het creëren van eigen beelden is ontzettend belangrijk dat ook nog eens past bij de stijl en visie van jouw bedrijf. Vervolgens kan je deze beelden gebruiken voor de website, instagram en andere socials. Maar hoe maak je jouw eigen beeld? Waar moet je op letten? En hoe vind je jouw eigen stijl? Tijdens deze lezing zal Souraya aan de hand van voorbeelden en tips jou hier alles over vertellen. 

_MG_6502.jpg

JAN AGELINK - BURO JANTRENDMAN

ID INDUSTRY. TREND FORCAST 2018
ZONDAG EN MAANDAG 12:00 UUR

Buro Jantrendman deelt met jou alle nieuwe trends op het gebied van design, home en gift voor een nieuw seizoen! 

Onze nieuwe presentatie is getiteld 'ID Industry’ waarin we een nieuwe periode van ontwerpen maar ook consumeren laten zien. De consument verwacht ‘tailor made’ producten en service en door innovatieve technologie is dit steeds vaker te realiseren. Hoe dit in de praktijk werkt kun je zien in voorbeelden van vooruitstrevende merken, retailers en designers die de revue passeren in onze presentatie. 

Natuurlijk is er ook veel inspiratie op het gebied van thema-, materiaal- en kleurontwikkeling, alles om je volledig te informeren en inspireren voor je eigen merk of winkel. De thema’s zijn ook uitgewerkt in de stylingsets op de beursvloer zelf waar je de vertaling kunt zien in product en kleur en alle info praktisch mee naar huis kan nemen.


Jan Willem Kaldenbach &
Edo Dijksterhuis

BOEKPRESENTATIE ”DE BIERREVOLUTIE”
ZONDAG 14:00 UUR

Tot tien jaar geleden was pils nog koning en beheerste een handvol brouwers de Nederlandse markt. Nu heeft ons land een hogere brouwersdichtheid dan de VS, Groot-Brittannië en zelfs bierparadijs België. Jan Willem Kaldenbach en Edo Dijksterhuis brengen met De bierrevolutie een dwarsdoorsnede van bier brouwend Nederland en een sector in beeld die razendsnel groeit. Volgens hen zijn de hedendaagse brouwers ook nog eens exemplarisch voor de smaak van Nederland nu: weg van de anonieme massaproductie en ze gaan vol voor een eigen verhaal. Die smaakrevolutie past in een tijd waarin de roep om authentiek voedsel steeds luider klinkt. Laat je inspireren door deze onmiskenbare trend.  

Auteurs
Jan Willem Kaldenbach is fotograaf voor o.a. NRC Handelsblad, Harper's Bazaar, Elle.
Edo Dijksterhuis is (freelance) journalist, criticus en voltijds kunstmissionaris. Hij schrijft o.a. voor Het Parool, De Filmkrant, Museumtijdschrift en ArtSlant.


mary hessing - woth

THE BIRTH OF WOTH
MAANDAG 15:00 UUR

The birth of Wonderful Things (WOTH). Mary Hessingvertelt over de totstandkoming van het nieuwe indie-magazine over kunst, design, interieur, architectuur, mode, reizen en “other things that make life wonderful”.

00000663voorinternet-e1452093801133.jpg
001_COV_WT3NLklein-587x750.jpg