4+5 februari 2018

over showUP

Toonaangevend en vernieuwend

showUP heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot de ultieme inkoopbeurs voor woonaccessoires en kado-artikelen. De vakbeurs richt op inkopers van woon- en kadowinkels, concept stores, webshops, warenhuizen en museumwinkels. Ook stylisten, pers en bloggers komen langs om inspiratie op te doen.

Per editie doen bijna 350 deelnemers mee uit binnen- en buitenland, van kleine startende labels en jonge ontwerpers tot bekende merken als Vitra, Ferm Living, &Klevering en Serax. Dat is meteen de charme van showUP: toonaangevende internationale merken en nieuwkomers vind je hier onder één dak.

De eerstvolgende editie vindt plaats op 4 en 5 februari 2018 op onze vaste locatie: de Expo Haarlemmermeer.

meer dan inkopen

showUP is meer dan een inkoopbeurs. Het is ook een plek om inspiratie op te doen en te netwerken. Er zijn coffee corners, foodtrucks en fijne terrasen. In een aangename omgeving kun je bijpraten met collega's, leveranciers en andere relaties.

De opzet van showUP is open en uitnodigend. De sfeer en styling van de locatie is aangenaam en ademt creativiteit. Stands van deelnemers zijn open en uniform zodat de producten centraal staan. Op een ongedwongen en overzichtelijke manier kun je nieuwe producten voor je winkel spotten en afspreken met je bestaande leveranciers. 

Naast de deelnemende merken is ruimte voor jong ontwerptalent, je ziet verrassende presentaties en onder de noemer listenUP is er een boeiend lezingenprogramma. Vast onderdeel is de trendpresentatie van Jan Trendman, op 4 trendpodia worden de trends gevisualiseerd met bijbehorende producten van deelnemende merken.

Zó gaan inkopen en inspiratie opdoen samen. 

hoe het begon

De eerste editie van showUP vond plaats in februari 2013. Samen met een kleine 20 merken wilden we laten zien dat een inkoopbeurs leuk, inspirerend en anders kan zijn. De bestaande beurzen boden geen antwoord op de veranderende marktomstandigheden en wij zagen kansen voor een nieuw event. We kozen de hippe Kromhouthal in Amsterdam Noord als lokatie om ons beursconcept te presenteren.

De reacties waren overweldigend. Bezoekers waren enthousiast over de nieuwe opzet in combinatie met de opvallende lokatie. Deelnemers waren en zijn nog steeds positief over de laagdrempeligheid. De drie edities die erop volgden werden groter en beter, showUP trok meer publiek en grote merken haakten aan.

In 2015 verhuisde showUP naar de Expo Haarlemmermeer, simpelweg omdat de lokaties in Amsterdam te klein waren. De nieuwe lokatie bood ons ruimte om te groeien, beschikt over prima parkeerfaciliteiten en heeft een geweldige uitstraling. Inmiddels is showUP gegroeid tot een beurs met bijna 350 deelnemers en ruim 5.000 bezoekers.