2-3 februari 2025

over showUP

TOONAANGEVEND EN VERNIEUWEND

showUP heeft zich ontwikkeld tot de ultieme inkoopbeurs voor woonaccessoires en cadeau-artikelen. De vakbeurs richt zich op inkopers van woon- en gift stores, concept stores, webshops, warenhuizen en museumwinkels. Ook stylisten, pers en bloggers komen langs om inspiratie op te doen.

Inmiddels doen meer dan 300 deelnemers mee uit binnen- en buitenland, van kleine startende labels en jonge ontwerpers tot bekende merken. Dat is meteen de charme van showUP: toonaangevende internationale merken en verrassende nieuwkomers vind je hier onder één dak. 

De editie van 2-3 februari zal gehouden worden in de EXPO Greater Amsterdam. 

MEER DAN INKOPEN

showUP is meer dan een inkoopbeurs. Het is ook een plek om inspiratie op te doen en te netwerken. Er zijn barista's, foodtrucks en fijne terrassen. In een aangename omgeving kun je bijpraten met collega's, leveranciers en andere relaties.

De opzet van showUP is open en uitnodigend. De sfeer en styling van de locatie is aangenaam en ademt creativiteit. Stands van deelnemers zijn open en uniform zodat de producten centraal staan. Op een ongedwongen en overzichtelijke manier kun je nieuwe producten voor je winkel spotten en afspreken met je bestaande leveranciers. 

Naast de deelnemende merken is er ruimte voor jong ontwerptalent, je ziet verrassende presentaties en onder de noemer listenUP is er een boeiend lezingenprogramma. Vast onderdeel is de trendpresentatie van  buro jantrendman, in the Trend Zone op de beursvloer worden de trends gevisualiseerd met bijbehorende producten van deelnemende merken.

Zó gaan inkopen en inspiratie opdoen samen. 

HOE HET BEGON

De eerste editie van showUP vond plaats in februari 2013. Samen met een kleine groep merken wilden we laten zien dat een inkoopbeurs leuk, inspirerend en anders kan zijn. De bestaande beurzen boden geen antwoord op de veranderende marktomstandigheden en wij zagen kansen voor een nieuw event. We kozen de industriële Kromhouthal in Amsterdam Noord als plek om ons beursconcept te presenteren.

De reacties waren overweldigend. Bezoekers waren enthousiast over de nieuwe opzet in combinatie met de opvallende locatie. Deelnemers waren en zijn nog steeds positief over de laagdrempeligheid. De drie edities die erop volgden werden groter en beter, showUP trok meer publiek en grote merken haakten aan.

In 2015 verhuisde showUP naar de Expo Haarlemmermeer, simpelweg omdat de locaties in Amsterdam te klein waren. De nieuwe hal bood ons ruimte om te groeien, beschikt over prima parkeerfaciliteiten en heeft een geweldige uitstraling. Inmiddels is showUP uitgegroeid tot een beurs met 300 deelnemers en rond de 4.000 bezoekers.